کدبانو

دستور آشپزی غذاهای ایرانی و خارجی

کدبانو

دستور آشپزی غذاهای ایرانی و خارجی

کدبانو
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

میگو پلو جنوبی

چهارشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۲۰ ب.ظ

مواد لازم برای تهیه میگوپلو چهارنفره:

میگو ریز 200 گرم

گشنیز و شنبلیله خردشده یک پیمانه

پیاز یک عدد متوسط

سیر دو تا سه حبه

آب تمبر هندی یک پیمانه

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده یک قاشق غذاخورینمک و زرد چوبه و فلفل قرمز و گرد لیمو به میزان کافی


طرز تهیه:

1. برای تهیه سس میگوپلوی جنوبی، اول خلال های پیاز را همراه حبه های سیر له شده در ماهیتابه تفت بدهید تا طلایی شوند، زردچوبه را هم در این مرحله به پیاز اضافه کنید تا در حین پخت خوب رنگ بیندازد.

2. حالا نوبت اضافه کردن میگوهای ریز و پاک شده است، میگوها نباید زیاد سرخ شوند و رنگ عوض کنند چون مرحله اصلی پخت میگوها موقع دم کشیدن لای پلو انجام می شود.

3. هنگام تفت میگو، ادویه ها را اضافه کنید. (در میان ادویه ها می توانید از ادویه کاری یا ادویه ماهی که ترکیبی از چند ادویه مناسب ماهی است هم استفاده کنید) رب گوجه فرنگی، زعفران و سبزی های خردشده را هم به مواد داخل تابه اضافه کنید.

4. در این مرحله باید آب تمبرهندی را به مواد در حال پخت اضافه کنید؛ برای تهیه آن، تمبرهندی را که قبلا در آب گرم خیسانده اید، از صافی رد کنید و مایع به دست آمده را به عنوان چاشنی میگو در این غذا استفاده کنید.

5. بعد از پنج، شش دقیقه که آب مواد خوب کشیده شد، سس خوش عطر میگو پلو آماده می شود. در مرحله آخر، بعد از آب کش کردن دو پیمانه برنج، این مواد را به صورت لایه لایه بین پلو بریزید و بگذارید میگوپلوی تان به خوبی دم بکشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی