کدبانو

دستور آشپزی غذاهای ایرانی و خارجی

کدبانو

دستور آشپزی غذاهای ایرانی و خارجی

کدبانو
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

کیک اسفنجی ساده

سه شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۱۲ ب.ظ

مواد لازم:

تخم مرغ 10 عدد

آرد 5 لیوان

شکر 3 لیوان

آب یا شیر 2 لیوان

بیکینگ پودر 3 قاشق غذاخوری

وانیل 1/2 قاشق چایخوری


طرز تهیه :

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ؛ زرده ها و سفیده های تخم مرغ را جدا کنید ، درون کاسه ای زرده های تخم مرغ ، وانیل و شکر را بزنید تا شکر حل شود و مایعی کرمی و کشدار بدست اید.

درون کاسه ای دیگر سفیده های تخم مرغ را انقدر با همزن برقی بزنید تا حالت برفی پیدا کند و خود را بگیرد ( وقتی کاسه را برمیگردانید نریزید ).

آب یا شیر را به مخلوط زرده اضافه کنید ، سفیده ها را نیز اضافه کنید و آرام آرام مخلوط نمائید سپس قاشق قاشق مخلوط آرد و بکینگ پودری که 3 بار الک کرده اید را افزوده و خوب مخلوط نمائید.

ته قالب کاغذ روغنی قرار دهید و مایه کیک را داخل قالب بریزید سپس درون فری که از قبل با حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن کرده بودید به مدت 30 – 40 دقیقه بسته به نوع فر بپزید ، پس از پخت اجازه دهید کیک خنک شود سپس از قالب خارج کنید.


نکته ها : میتوانید نوک قاشق نمک به سفیده ها اضافه کنید سپس مخلوط کنید تا زودتر پف کنید ، از این کیک اسفنجی ساده برای تهیه کیک تولد ، انواع دسر و … میتوانید استفاده کنید.


باربری

شرکت حمل و نقل و باربری بارسلون

خدمتگزاران شما در شرکت بزرگ باربری بارسلون با بهره گیری از سالها تجربه آماده اند تا آنچه را شما از یک جابجایی بی دغدغه انتظار دارید به شما هدیه دهند . شما هموطنان عزیز با تکیه بر رزومه ی قابل اطمینان گروه اجرایی فعال در اتوبار و باربری بارسلون میتوانید به تجربه ی باورنکردنی اسباب کشی منظم و برنامه ریزی شده دست یابید تا بعنوان خاطره ای شیرین در آینده از آن یاد کنید.

  • پروین پروین

کیک اسفنجی

کیک اسفنجی ساده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی