کدبانو

دستور آشپزی غذاهای ایرانی و خارجی

کدبانو

دستور آشپزی غذاهای ایرانی و خارجی

کدبانو
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

دلمه برگ مو

يكشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۷ ب.ظ

مواد لازم:

برگ مو به مقدار لازم

گوشت چرخ کرده 300 گرم

برنج یک پیمانه

سبزی دلمه ( گشنیز، جعفری، نعناع و ترخون) به یک نسبت با گشنیز کمی بیشتر 300 گرم

پیاز متوسط دو عدد

لپه یک پیمانه

نمک به میزان لازم

آب یک پیمانه


توجه:

سبزی دلمه شامل نعنا، مرزه، ترخون، ریحان، گشنیز، تره، شِوید و جعفری که البته هر چه میزان سبزی های معطر آن – یعنی نعنا، مرزه و ترخون – بیشتر باشد، خوشمزه تر می شود.



طرز تهیه :

باید لپه و برنج رو از قبل خیس بدیم. پیازهارو نگینی خرد میکنیم و در مقداری روغن به همراه زردچوب تفت میدیم. کمی که سبک سد و رنگش طلایی شد گوشت و رو اضافه میکنیم و روی حرارت ملایم تفتش میدیم. برنج و لپه ها رو هم نیم پز میکنیم.

به گوشت در حال تفت اضافه میکنیم. فقط حواستون باشه که تا حد زیادی پخته باشه.بعد هم سبزی رو اضافه میکنیم و اگر دوست داشتین یه قاشق رب گوجه هم اضافه کنین. اگر زرشک دوست داشته باشین میتونین به مواد، زرشک هم اضافه کنین و تفت بدین.

نمک هم یادتون نره. مواد داخل دلمه ما آماده اس. مواد رو داخل برگها بپیچین و به پشت در قابلمه بچینید. دلمه هارو کیپ هم بچینین و آب رو روش بریزین.تا نصف دلمه ها را بپوشاند.در واقع دلمه ها باید با بخار آب پخته بشن. روی دلمه ها یک ظرف سنگین گذاشته و داخل آن آب بریزید تا دلمه ها در حین پخت باز نشوند در قابلمه رو بگذارید و صبر کنین تا آب جوش بیاید سپس نیم تا یک ساعتی روی حرارت ملایم باشه تا بپزه  (حال میتوانید ظرف سنگین آبی را که گذاشته بودید بردارید) و تمام آب دلمه ها تمام شود.


 

  • پروین پروین

انواع دلمه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی