کدبانو

دستور آشپزی غذاهای ایرانی و خارجی

کدبانو

دستور آشپزی غذاهای ایرانی و خارجی

کدبانو
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

کیک کیوی

چهارشنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۴۸ ب.ظ

مواد لازم:

۳۰۰ گرم آرد گندم

۲۰۰ گرم کره (خرد شود)

۷۰ گرم پودر قند

نوک ق چ نمک

۴ /۱ ق چ پوست رنده شده لیموترش

۴ عدد سفیده تخم‌مرغ

۱۰۰ گرم پودر قند

۸۰۰ گرم کیوی

۲۰۰ گرم فندق خرد شده

پودر قند مقداری برای تزیین

برگ نعنای تازه چند عدد


طرز تهیه:

۱. کاسه بزرگی آماده کنید و آرد، کره، پودر قند، نمک و پوست رنده شده لیموترش را در آن بریزید و با هم خوب مخلوط کنید تا خمیری یکدست حاصل شود. سپس خمیر را به صورت گلوله بزرگی درآورید و کیسه فریزر یا پلاستیک سلفونی روی آن بکشید و در گوشه‌ای از آشپزخانه به مدت یک ساعت قرار دهید تا استراحت کند. در این فاصله، فر اجاق گاز را روی ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد (۳۹۰ درجه فارنهایت یا شماره ۶) روشن کنید.

۲. پوست کیوی‌ها را بکنید و آنها را به صورت حلقه‌حلقه برش بزنید. سطح سینی فر را با کاغذ روغنی شیرینی‌پزی بپوشانید و خمیر را بعد از پهن کردن روی سطح پیشخوان یا یک سینی بزرگی که به آرد آغشته شده است، به سینی فر انتقال دهید. پس از آن، برش‌های کیوی را روی خمیر بچینید و سینی فر را ۳۰ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا بپرد.

۳. در این فاصله،‌ سفیده‌های تخم‌مرغ را در کاسه کوچکی بریزید و با دستگاه همزن آن قدر بزنید تا پف کند، سپس پودر قند را کم‌کم به آن اضافه کنید و آرام هم بزنید. حالا کیک را از فر بیرون آورید و با برس مخصوص شیرینی‌پزی، سفیده را روی سطح کیوی‌ها بریزید و پخش کنید.

۴. پس از آن، فندق‌ها را روی لایه سفیده تخم‌مرغ بریزید و دوباره به مدت ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید؛ فقط این بار درجه فر باید روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد (۳۵۵ درجه فارنهایت یا شماره۴) تنظیم شود.

در پایان، پودر قند را روی سطح کیک بپاشید و پس از تزیین با نعنا و برش آن به ۲۴ تکه مربع شکل، پذیرایی کنید.

مهاجرت به استرالیا

موسسه تداوم نسل سپید

اخذ ویزای استرالیا در کوتاهترین زمان ممکن

تداوم نسل سپید با سالها تجربه در زمینه ی مهاجرت از طریق ویزای اسکیل ورکر شما را در پروسه ی مهاجرت یاری می کند. هدف ما رضایت شما متقاضیان عزیز و اخذ ویزا برای شما در کوتاهترین زمان ممکن می باشد . ویزای اسکیل ورکر تمام سعی و تلاش خود را انجام خواهد داد تا موکلین در سریعترین زمان ممکن ویزایشان را دریافت و به هدف خود یعنی مهاجرت به استرالیا برای زندگی بهتر دست یابند . همین حالا می توانید با موسسه تداوم نسل سپبد تماس بگیرید و مشاوره کنید و با خیالی آسوده پرونده ی مها جرتی خود را به ما بسپارید.

نظرات  (۱)

من درست کردم خیلی خوشمزه شد واقعا ممنون.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی