کدبانو

دستور آشپزی غذاهای ایرانی و خارجی

کدبانو

دستور آشپزی غذاهای ایرانی و خارجی

کدبانو
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

باقالی پلو با گوشت

يكشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۴، ۰۸:۲۸ ب.ظ

مواد لازم:

برنج 2 پ

باقالی از 2 پوست درآورده و قاچ شده تقریبا 2 پ (کم و زیادیش به اختیار و ذایقه تون)

شوید خشک 5، 6 قاشق پر

گوشت به میزان لازم (من بسته هام 6 تاییه)

پیاز 2 تا

سیر 3 حبه

چوب دارچین 1 تراشه

رب گوجه 1 ق

نمک، فلفل

زعفران


سنگ مصنوعی سمنت پلاست


طرز پخت باقالی پلو با گوشت :

*.گوشت رو با آب و 1 پیاز و چوب دارچین گذاشتم تا آروم بپزه اول با در باز وقتی کف کرد کفش رو جدا کردم و بعد درش رو گذاشتم نیم پز که شد نمک و فلفل زدم و با حرارت  ملایم گذاشتم تا جایی که خوب بپزه و نصف استکان آب داشته باشه.

*. برنج و باقالی های شسته رو با آب و نمک توی دیگ جادار ریختم و گذاشتم روی حرارت..اگه می دونین باقالی تون دیر پزه جدا بپزینش.بعد از آبکش کردن و آب ولرم روشون ریختن، شوید رو ریختم و خوب مخلوط کردم.

*. (من شوید تازه نداشتم و از شوید خشک استفاده کردم).آب گوشت رو صاف کردم.کف دیگ رو کمی روغن و کمی آب گوشت ریختم و برنج رو روش ریختم و گذاشتم روی حرارت تا بخار کنه.بعد از بخار کردن.

*. بقیه آب گوشت رو با کمی زعفرون و روغن(من روغن نمیدم روی برنج) مخلوط کردم و روی برنج دادم.همه خوشمزگی باقالی پلو به اینه که آب گوشت روی برنج بدین) و گذاشتم با حرارت ملایم بپزه.اون یکی پیاز رو خلال کردم و با روغن زیتون تفت دادم و نرم و طلایی که شد.

*. یه دونه سیر خرد شده رو هم ریختم و با زرچوبه و رب تفت دادم...گوشتهای پخته رو هم بهش اضافه کردم و یه چرخی دادم.یعد هم باقالی پلو رو با این گوشت خوشمزه سرو کردم و با ماست و سالاد شیرازی.

مهاجرت استرالیا

موسسه تداوم نسل سپید

مهاجرت استرالیا + مهاجرت به استرالیا + مشاوره مهاجرت استرالیا + ارزیابی ویزای استرالیا + ویزای اسکیل ورکر استرالیا + ویزای استرالیا کلاس 189 + ویزای استرالیا کلاس 190 + ویزای استرالیا کلاس 489 + مهاجرت استرالیا + ویزای توریستی استرالیا + اسسمنت ویزای استرالیا + هزینه مهاجرت به استرالیا + ویزای توریستی استرالیا + تحصیل در استرالیا + اقامت دائم استرالیا + مهاجرت استرالیا +

www.tnsvisa.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی