کدبانو

دستور آشپزی غذاهای ایرانی و خارجی

کدبانو

دستور آشپزی غذاهای ایرانی و خارجی

کدبانو
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

یخ در بهشت

يكشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۰۷ ب.ظ

مواد لازم:

آرد برنج 100 گرم

پودر نشاسته 150 گرم

شکر 500 گرم

گلاب نصف لیوان

شیرm یک لیتر ( حدود 4 لیوان)

آب یک لیتر

پودر پسته کمی


طرز تهیه:


*. پودر نشاسته را در یک لیتر آب حل می کنیم. در ظرف دیگری آرد برنج را در یک لیتر شیر حل می کنیم. سپس نشاسته و آرد برنج حل شده را با هم مخلوط کرده و روی حرارت ملایم می گذاریم و مرتب هم می زنیم تا مثل فرنی غلیظ شود. اگر هم نزنید، نشاسته و آرد برنج گوله گوله می شوند.


*. وقتی مایه جوش آمد و کمی غلیظ شد، شکر و گلاب را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مایه به حدی غلیظ شود که خط قاشق روی آن بماند. سپس یخ در بهشتت را در ظرفی ریخته و پس از سرد شدن آن را برش می زنیم و با پودر پسته تزیین می کنیم. این دسر ایرانی بسیار خوشمزه است، به خصوص برای سفره افطار.

 

نکته :

*. در صورت دلخواه می توانید به جای یک لیتر آب از یک لیوان آب استفاده کنید و مقدار شیر را به جای یک لیتر، یک و نیم لیتر استفاده کنید، یعنی مقدار شیر بیشتر باشد.

*. برطرف کننده اسهال و تشنگی و دهان را خوشبو می کند ، بهترین راه معالجه وسواس بوده ، پسته کال اسهال ر ا درمان و ضد عفونی کننده است ، از پوست سبز و ضخیم پسته مربا تهیه کردن برای تقویت معده به کار می رود ، اگر پوست سبز تازه پسته را جویده و مدتی در دهان نگاه دارید برای تقویت لثه ، خوشبویی دهان و معالجه جوشهای دهان مفید است .

باربری

شرکت حمل و نقل و باربری بارسلون

خدمتگزاران شما در شرکت بزرگ باربری بارسلون با بهره گیری از سالها تجربه آماده اند تا آنچه را شما از یک جابجایی بی دغدغه انتظار دارید به شما هدیه دهند . شما هموطنان عزیز با تکیه بر رزومه ی قابل اطمینان گروه اجرایی فعال در اتوبار و باربری بارسلون میتوانید به تجربه ی باورنکردنی اسباب کشی منظم و برنامه ریزی شده دست یابید تا بعنوان خاطره ای شیرین در آینده از آن یاد کنید.

  • پروین پروین

نظرات  (۱)

اون وقت این یخ در بهشت بود یا مسقطی/؟؟؟؟؟ بعد عکس چه ربطی به توضیح داشت؟؟؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی