کدبانو

دستور آشپزی غذاهای ایرانی و خارجی

کدبانو

دستور آشپزی غذاهای ایرانی و خارجی

کدبانو
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

شربت تخم شربتی

يكشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۷:۱۴ ب.ظ
مواد لازم:
شکر 1کیلو گرم 
تخم شربتی چهار قاشق عذاخوری
گلاب نصف لیوان
آب 4 لیوان

روش تهیه:
ابتدا لازم است که به میزان لازم از تخم شربتی را درون یک کاسه ریخته و روی آن آب ریخته و صبر کرده تا تمامی دانه ها بالای اب بیایند و سپس سنگین شده و ته نشین شوند و در این حالت اگر خاشاکی در این دانه ها وجود داشته باشد به روی آب آمده و می توان آنها را از آب خارج کرده و در واقع تخم شربت ها را تمیز می شوند و شسته می شوند . و به این روش تمامی تخم شربت ها خیس می خورند و لازم است که در ظرفی دیگر اب و شکر را روی حرارات بگذارید تا حدی که این شهد قوام بیاید . زمانی که که این شهد غلیظ شد زمان آن فرا رسیده است که زعفران دم کرده را به میزانی که کمی رنگ شربت تغییر کند به این شهد اضافه نموده و پس از آن گلاب را نیز اضافه کرده و بعد از 5 دقیقه زیر شعله را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم که سرد شود.
حال مرحله ی نهایی درست کردن تخم شربتی است ، به این صورت که تخم شربت های شسته شده را به شهدی که درست کرده اید اضافه کنید و هم بزنید و به مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید . شما می توانید به دلخواه خود میزان این دانه ها را در شربت تخم شربتی زیاد تر نمایید. 
نکته ی دیگر این است که می توانیم از عرق بیدمشک و یا بهار نارنج به جای گلاب در تهیه تخم شربتی استفاده کنیم . 

باربری

شرکت حمل و نقل و باربری بارسلون

خدمتگزاران شما در شرکت بزرگ باربری بارسلون با بهره گیری از سالها تجربه آماده اند تا آنچه را شما از یک جابجایی بی دغدغه انتظار دارید به شما هدیه دهند . شما هموطنان عزیز با تکیه بر رزومه ی قابل اطمینان گروه اجرایی فعال در اتوبار و باربری بارسلون میتوانید به تجربه ی باورنکردنی اسباب کشی منظم و برنامه ریزی شده دست یابید تا بعنوان خاطره ای شیرین در آینده از آن یاد کنید.

  • پروین پروین

تخم شربتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی