کدبانو

دستور آشپزی غذاهای ایرانی و خارجی

کدبانو

دستور آشپزی غذاهای ایرانی و خارجی

کدبانو
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

دمنوش زنجبیل

چهارشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۳۲ ب.ظ

مواد لازم برایا:

آب=4 فنجان

ریشه تازه زنجبیل=5 سانتیمتر

در صورت تمایل می توانید از عسل و لیمو هم استفاده کنید.


طرز تهیه:

 پوست زنجبیل را کنده ( بهتر است بتراشید) و سپس آن را به شکل ورقه های بسیار نازک برش دهید، آب را در ظرفی مناسب جوش بیاورید و در اولین لحظات جوش آمدن آب ورقه های زنجبیل را به آن اضافه کنید. در آن را بپوشانید ،آن را کم کرده و اجازه بدهید 15 تا 20دقیقه بماند ، سپس چای حاصله را صاف کنید برای طعم بهتر می توانید به آن عسل و لیموترش هم اضافه کنید. البته بهتر است این نکته را یاد آور شویم که اگر این چای را برای خواص درمانی آن در زمینه سرماخوردگی و آنفولانزا می نوشید ، انواع شیرین آن توصیه نمی شود.

 

 خواص چای زنجبیل:

 چای زنجبیل کاهش دهنده نگرانی و استرس است و به هضم غذا کمک میکند و رفع کننده مشکلات گوارشی است ، چای زنجبیل خاصیت پاک کنندگی بدن از سموم دارد. چای زنجبیل در گردش بهتر خون موثر است ، التهابات بدن را کاهش میدهد ، مشکلات تنفسی را بهبود میبخشد ، این نوشیدنی برای گرم نمودن کمر بخصوص در خانم هایی که از مشکلات و ناراحتی های عادت ماهانه رنج میبرند بسیار موثر است.

زنجبیل می تواند به عنوان ماده ای برای طراوت و تازگی بخشیدن به پوست نیز مورد استفاده قرار گیرد. می توانید 4 اونس نمک فرنگی( Epsom Salt)، یک قاشق سوپخوری آبلیمو و یک قاشق سوپخوری زنجبیل ریز خرد شده را با هم مخلوط کنید. اگر در هنگام مسافرت با هواپیما یا خودروی سواری دچار دل به هم خوردگی می شوید، خوردن زنجبیل شور یا شکر اندود را امتحان کنید. زنجبیل بهتر از داروی دیمن هیدرینات عمل می کند. این دارو از جمله داروهایی است که بدون نسخه برای رفع دل به هم خوردگی در خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. بنا به نتایج تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه بیرگهام یانگ، زنجبیل بهتر از این داروی معروف می تواند در کاهش علایم ماشین گرفتگی موثر واقع شود.

  • پروین پروین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی