کدبانو

دستور آشپزی غذاهای ایرانی و خارجی

کدبانو

دستور آشپزی غذاهای ایرانی و خارجی

کدبانو
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

اسپاگتی کلاسیک ایتالیایی

يكشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۰۴ ق.ظ

مواد لازم:

 سیر: 2 حبه

 فلفل چیلی تازه:‌ یک عدد

 گوجه‌فرنگی خرد شده: 400 گرم

 ریحان تازه: یک دسته کوچک

 نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

 پنیر پارمزان: 100 گرم

 اسپاگتی: 400 گرم

 روغن زیتون: به میزان لازم

 پنیر گودا: به میزان لازم

 سس گوجه‌فرنگی: به میزان لازم


روش تهیه:

 یک قابلمه را آب کرده و روی حرارت زیاد قرار دهید. مقداری نمک درون آن ریخته و بگذارید تا آب به نقطه جوش برسد. اسپاگتی‌‌ها را اضافه کرده و بگذارید تا به خوبی نرم شوند، در همین هنگام تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و به میزان لازم روغن زیتون بریزید. سیرها را درون تابه ریخته و بعد فلفل چیلی را همراه با ریحان اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. حرارت را کمی بالا برده و برای یک دقیقه هم زدن را ادامه دهید و کمی نمک و فلفل به مواد داخل تابه اضافه کنید. هنگامی که سیرها تقریبا به رنگ قهوه‌ای درآمدند، گوجه‌فرنگی‌های خردشده را کم‌کم به داخل تابه ریخته و بگذارید تا با مواد مخلوط شوند و بعد در تابه را گذاشته و زیر آن را خاموش کنید. وقت آن رسیده تا اسپاگتی را آبکش کنید و پس از اینکه آب اسپاگتی به خوبی تبخیر شد، آن را داخل سس گوجه‌فرنگی که از قبل درست کرده‌ایم بریزید و به خوبی هم بزنید. قبل از سرو مزه آن را بچشید و اگر نمک و فلفل آن کم است میزان کمی به آن اضافه کنید.

 

برای سرو:

اسپاگتی را در ظرف‌هایی که برای سرو آماده کرده‌اید بریزید یا اگر مایل هستید آن را داخل یک دیس ریخته و روی آن را با پنیر پارمزان رنده شده پر کنید و برگ‌های کوچک ریحان را برای تزئین روی آن قرار دهید.


  • پروین پروین

غذا ایتالیایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی