کدبانو

دستور آشپزی غذاهای ایرانی و خارجی

کدبانو

دستور آشپزی غذاهای ایرانی و خارجی

کدبانو
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

لازانیا مرغ و سبزیجات

شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۰۸ ب.ظ

مواد لازم:

لازانیا به میزان لازم

مرغ 2قطعه

قارچ (خرد شده) 1لیوان

کره به میزان لازم

پیاز 1عدد

سیر 2حبه

پودر سیر 2قاشق مرباخوری

پودر موسیر 2قاشق مرباخوری

فلفل دلمه ای 1عدد

روغن زیتون 3قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی 1عدد

پنیر پیتزا به میزان لازم

نمک به میزان لازم

فلفل سیاه به میزان لازم

آویشن 2قاشق مرباخوری

سس لازانیا به میزان لازم

جعفری (ساطوری شده) 3قاشق غذاخوری


طرز تهیه :

ابتدا مرغ را شسته و به قطعات کوچک خرد کنید و روی آنها مقداری روغن زده و داخل فر کباب کنید یا آنکه در روغن فراوان سرخ کنید.پیاز و سیر را رنده کنید و به سیر مقداری نمک بزنید.

داخل تابه 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود ، پیاز رنده شده را داخل روغن ریخته و نیمه سرخ کنیدو بعد سیر را به آن اضافه کنید.

قارچ،فلفل دلمه ای و گوجه را ریز خرد کنید و به پیاز اضافه کرده و خوب تفت دهید و کمی کره به مواد اضافه کنید و شعله را ملایم کنید تا مواد بپزند.تکه های مرغ پخته شده را هم به سس اضافه کرده و پودر سیر،موسیر،آویشن و نمک و فلفل بزنید.

لازانیا را داخل آبجوش ریخته و اجازه دهید نیم پز شود و بعد آن را آبکشی کنید.ظرف مناسبی را انتخاب کرده و آن را به خوبی چرب کنید و یک لایه لازانیا روی آن قرار داده و رویش مقداری پنیر پیتزا بریزید و از مواد روی آن قرار داده و پهن کنید و کمی سس مخصوص لازانیا روی آن بدهید و بعد دوباره پنیر بریزید و یک لایه لازانیا قرار دهید و به همین ترتیب تا انتها ادامه دهید.

در لایه آخر مقداری پنیر پیتزا ریخته و لازانیا را به مدت 15تا20دقیقه داخل فر داغ شده قرار دهید تا کاملا پخته شود.در انتها روی لازانیا مقداری جعفری خرد شده ریخته و سرو کنید.


  • پروین پروین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی